Яворівська Вікторія Леонідівна
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
Харків, Україна
Аннотація. Криза цінностей, дефіцит духовності зумовлюють напружений пошук шляхів гуманізації життя, осмислення цінностей сучасного і майбутнього. Процес засвоєння культурних цінностей проходить через знайомство з різноманітними текстами, звичаями, нормами поведінки. Засвоєння культурних цінностей є одним із аспектів саморозвитку дітей молодшого шкільного віку, і можливості культури в процесі впливу на особистісний саморозвиток учнів є значним. У людському бутті найбільш важливу роль відіграють базові цінності, до яких відносяться благо, добро, свобода, справедливість, істина, життя, здоров’я, краса. На таких базових цінностях виховується людина, але орієнтуючись на них формується і суспільство в цілому. Ключові слова: духовні цінності, молодший шкільний вік, культура, людинознавство