default СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ОСВІТНЬОЇ ІНКЛЮЗІЇ У США ТА КАНАДІ Популярные

Владелец Число скачиваний: 599

УДК 376

Малишевська Ірина Анатоліївна

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

(Умань, Україна)

Анотація. У статті проаналізовано зарубіжний досвід впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у США та Канаді. У північно-американських країнах за останні десятиліття відбулись суттєві зміни у розумінні і ставленні щодо дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення їх якісною освітою. Модернізація системи спеціальної освіти у цих країнах визнана у вигляді нової форми навчання – інклюзивної. Однією із провідних тем у дослідженнях американських та канадських науковців щодо реформування спеціальної освіти став рух у напрямі «прогресивної інклюзії», який передбачає поступовий перехід від ізоляції дітей з особливими освітніми потребами до спільного навчання у середовищі зі здоровими однолітками.

Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, інклюзія, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, прогресивна інклюзія.