УДК 37(477) (09)
Ткачук Мирослава
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
(Умань, Україна)
Анотація. Мета статті полягає у висвітленні ціннісного наповнення змісту авторських педагогічних систем. Зазначено, що виховна система освітньої установи, як явище реальної дійсності і педагогічне поняття, виникає внаслідок упровадження системних інновацій, застосування комплексного підходу до організації навчально-виховного процесу, що спостерігалось протягом усіх періодів інноваційних пошуків освітян. Охарактеризовано структуру ціннісно-смислового ядра освітньо-виховної системи. Визначено ціннісні засади освітньо-виховних систем В. Дурдуківського, В. Сухомлинського, І. Ткаченка, О. Захаренка, М. Гузика, М. Чумарної, Українського колежу імені В. Сухомлинського. Встановлено, що реалізація їх досвіду забезпечує цілісність навчально-виховного процесу на засадах загальнокультурності, моральності й духовності, на основі національних, гуманістичних, екологічних цінностей та цінності людини.
Ключові слова: освітньо-виховна система, теорія виховних систем, ціннісно-смислове ядро, інноваційні пошуки, авторські школи.