folder Философские науки

Документы

pdf АНТРОПОЦЕНТРИЧЕСКИЙ АСПЕКТ МАГИЧЕСКОГО ДИСКУРСА МАССОВОЙ КУЛЬТУРЫ

Владелец

Чикарькова Мария Юрьевна

Черновицкий торгово-экономический институт КНТЭУ,

г. Черновцы, Украина

Аннотация. В статье проанализированы причины широкого распространения магического дискурса в современной массовой культуре. Это связывается с усталостью от сложностей христианства и порывом к преобразования материального мира по собственной прихоти. Здесь ощутима и наивная вера в возможности позитивной науки (некогда рожденной в недрах магических практик), которая в массовом сознании вовсе не противостоит оккультизму. Современный интерес к архаической магии (в которой человек, не утруждая себя стремлением к самосовершенствованию, «руководит богами» и якобы легко достигает жизненного успеха) связывается с издержками широкой демократизации общества. Ключевые слова: христианство, магия, массовая культура, оккультизм.

pdf АНТРОПОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ НБІКС

Владелец

Сук Олена Євгеніївна

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Харків, Україна

Анотація: В статті розглядаються особливості сучасного науково-техніко-технологічного прогресу питання, пов’язані з втіленням конвергентних технологій. Аналізуються перспективи використання НБІКС технологій для людини. Ключові слова: науково-технічний прогрес, високі технології, конвергенція, конвергентні технологій, -конвергенція, трансгуманізм

pdf АХЛОҚИЙ ТАРБИЯНИНГ ЖАМИЯТ ТАРАҚҚИЁТИДАГИ ЎРНИ

Владелец

Кипчаков Хамиджон Гуламович

(Наманган, Узбекистан)

Давлат ва фуқаролик жамиятидаги аҳлоқий юксаклик даражасини унинг фуқаролари аҳлоқий маданияти белгилайди. Аҳлоқий маданият, шахснинг жамият аҳлоқий тажрибаларини эгаллаши ва тажрибалардан бошқа одамлар билан бўлган муносабатларида фойдаланиши ўз-ўзини мунтазам такомиллаштириб бориши сингари жихатларни ўз ичига қамраб олади. У шахс аҳлоқий тараққиётининг белгиси ҳисобланади. Зеро аҳлоқий маданият аҳлоқий

pdf БИЛИШ ФАЛСАФАСИ

Владелец

Кипчаков Хамиджон Гуламович

(Наманган, Узбекистан).

Билиш табиати ва имконияти, уни чегараси ва ишончлилик шарти тахлил қилинадиган фалсафа бўлими. Бирортаям фалсафий система билим ва фаолият асосларига эгаликка даъво қиларкан, бу муаммоларни ўрганмасликни четлаб ўта олмайди. Бироқ назарий-билиш муаммолари фалсафий концепция таркибида имплицит кўринишда хам бўлиши мумкин, масалан, билим имконият ва характерини ноаниқ белгиловчи онтологияни шатланиши орқали. Билим муаммо сифатида антик фалсафада ўрганила бошланди (Софист, Платон, Аристотел) онтологик тематикасига бўйсундирилган бўлсада махсус ўрганила бошлади.

pdf ИБН СИНО МОДАЛ ҲУКМЛАР ТЎҒРИСИДА ИБН СИНА О МОДАЛЬНОЕ СУЖДЕНИЕ

Владелец

Ибрагимов Илҳом Исмоилович

(Жиззах, Ўзбекистон)

Резюме В данной статье все сторона обсуждено модальное суждение, их виды, отношение между ними в логические знание.

pdf ИЖТИМОИЙ НАЗОРАТ - ОИЛАДАГИ ТАРБИЯ ОМИЛИ СИФАТИДА

Владелец

Кипчаков Хамиджон Гуламович

(Наманган, Узбекистан).

Фуқаролик жамиятининг ривожида оилавий ҳамжиҳатликнинг ўрни беқиёсдир. Шу маьнода оиланинг ижтимоий мақоми ва асосини мустаҳкамлаш давлат сиёсатининг устувор йўналиши ҳисобланади. Бу ҳол давлат ва жамоат ташкилотлари ижтимоий-гуманитар фанларда оила ва никоҳ масалалари долзарб мавзуга айланиб бормоқда. Ўзбекистн Президенти И.А.Каримов 2014 йилни “Соглом бола йили” деб номлаш ҳақидаги таклифида жуда катта дастурий вазифалар ва ҳал этилиши лозим бўлган масалалар мавжудлигини барчамиз теран англаб етмоқдамиз. Юқоридаги дастуриламалдан келиб чиққан ҳолда оила мустаҳкамлигини ҳамда фарзандларни соғлом маънавиятли қилиб тарбиялаш, миллий ғоя асосидаги тартиб-интизом, оилавий назоратни бошланғич нуқта сифатида қабул қилиш лозим деб ҳисоблаймиз.

pdf МАДАНИЯТЛАРАРО МУЛОҚОТ

Владелец

Сайдулла Исоқов.

(Наманган, Ўзбекистон)

Маданиятларнинг ўзаро мулоқоти бевосита миллий ўзликни англаш масаласи билан узвий боғлиқ. Чунки глобаллашув жараёнида маданий мулоқот хусусиятларининг глобаллашув фойдасига ўзгариб бориши, бундай мулоқотда қисман табиийликнинг йўқолиб бориши кишиларнинг миллий онги ва умуман ўзликни ҳамда миллий ўзликни англаш ҳодисасига таъсир кўрсатади. Бундай таъсирнинг қай даражада ижобий ёки салбий бўлиши миллий ва миллий аксиологик онгнинг тараққий этиш даражаси билан боғлиқ.

pdf МУСУЛМОН ШАРҚИ ФАЛСАФАСИДА АҚЛ ТАЛҚИНИ ВА У ҲАҚИДАГИ ТАЬЛИМОТЛАР ИНТЕРПРЕТАЦИЯ РАЗУМА В ВОСТОЧНО-МУСУЛЬМАНСКОЙ ФИЛОСОФИИ И ЕЕ УЧЕНИЕ

Владелец

Ибрагимов Илҳом Исмоилович

(Жиззах,Ўзбекистон)

Резюме Мыслители обширно использовали в философии разум. Разум как отдельный талант человеческого познания, является основным оружием в философии познания.

pdf НАНОФАН ТАРАҚҚИЁТИДА СИНЕРГЕТИКАНИНГ ЎРНИ

Владелец

Аширматов Ҳаёт Хаитович,

Ахророва Моҳисетора

(Ўзбекистон, Жиззах)

В этом статье изображено научно-техническое развитие сегодняшнего дня, рол науки в формирование процветающей общества, с этим сфера нано-технологий, которое в современном виде, её сущность ― содержание, а также отражена значение в жизни общества. Также успешные методы в системе образование, цель и задачи. In this article about at the present science progress, to show role of science to raising abundant society with the most modern shape of nanotechnology branch, its contents and showed its importance of society at presents. And than at this branch to teaching effeсtive metods of in that education, described purposes and mains.

pdf НЕОБХОДИМОСТЬ ФОРМИРОВАНИЯ ЖИЗНЕННЫХ ЦЕЛЕЙ В ПРОЦЕССЕ ГЛОБАЛИЗАЦИИ

Владелец

Каримов Санжар Синдоркулович

Дж.ГПИ, Джизак, Узбекистан

Аннотация. В данной статье представлены теоретические задачи необходие для формирования жизненной цели молодежы в процессе глобализации. Ключевые слова: глобализация; идеологическая атака; идеологический иммунитет; цель;, жизненная цель;

pdf ПОНЯТИЯ “УСТОЙЧИВОЕ РАЗВИТИЕ”: ГЕНЕЗИС И СУЩНОСТЬ

Владелец

Маматкулов Санжар Тошпулатович

Дж.ГПИ, Джизак, Узбекистан

Аннотация. В данной статье представлен обзор теоретической эволюции понятия “устойчивое развитие”, рассмотрены содержания различных концепций, дано общее определение в соответствии с рассматриваемым материалом. Ключевые слова: развитие; устойчивое развитие; антропоцентризм; биосфероцентризм.

pdf ТАСАВВУФДА ГЎЗАЛЛИКНИНГ НАМОЁН БЎЛИШ ХУСУСИЯТЛАРИ

Владелец

Мансуров Абдулла Сайфуллаевич

(Наманган, Узбекистон)

Тасаввуф ислом асосида шаклланган қалб гўзаллиги илми ва мақталган ахлоқ хисобланади. Сўфий эса қалб илмининг билимдони ва ўзида гўзал ахлоқни мужассам этган кишидир. Сўфий ўзидан фоний бўлиб, Ҳаққа боқий бўлган, яъни ўзидан кечиб, Ҳаққа етган илоҳий лутфдан бахраманд бўлган инсон. Абу Бакр Каттонийнинг сўзига кўра “Суфий зоҳирда қул, ботинда эса озод бўлган” , яъни зоҳирини тоат-ибодат хизматига боғлаб, ботинини барча дунёвий алоқалардан узган шахс, қалби мусаффо, ақли юксак, фазли дарё, кўнгли мухаббат аҳди билан тўлган ориф инсон.

pdf ШАХС МАЪНАВИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ИСЛОМ ДИНИНГ ЎРНИ

Владелец

Кипчаков Хамиджон Гуламович

(Наманган, Узбекистан)

Ислом динининг ёшлар тарбиясидаги аҳамияти ҳақида гапирганимизда турли томондан ёндошувчилар кўпчиликни ташкил этади. Лекин ислом динига чуқурроқ этибор қаратадиган бўлсак инсонлар маънавияти юксалтиришга катта эътибор берилган.