folder Педагогические науки

Документы

default АВТЕНТИЧНІ ВІДЕОМАТЕРІАЛИ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Владелец Число скачиваний: 73

Сотник Римма

Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

(Глухів, Україна)

Анотація. У статті розглядається специфіка використання автентичних відеоматеріалів та їх значення у процесі навчання англійської мови на заняттях у вищих навчальних закладах. Розкривається перспектива досягнення ефективності даного засобу в міжкультурному спілкуванні студентів. Подається схема роботи з відеофрагментом на занятті англійської мови.

Ключові слова: автентичні відеоматеріали, відеофрагмент, комунікація, комунікативна компетентність, іншомовне середовище.

default К НЕКОТОРЫМ ВОПРОСАМ ОБУЧЕНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННОГО

Владелец Число скачиваний: 75

Айвазян Нунэ Суреновна

Ереванский государственный университет

(Ереван, Республика Армения)

Аннотация. В статье описаны основные положения, связанные с преподаванием русского языка как иностранного. Базовый уровень знания языка обеспечивается при наличии 4 видов речевой деятельности. Для современной методики РКИ характерно интегрированное использование различных методов обучения (переводно-грамматического, коммуникативного, аудиовизуального и др.) с опорой на функциональное представление изучаемого языка.

Ключевые слова: коммуникативность, методика преподавания РКИ, функциональный подход, этапы обучения, элементарный уровень, учебники по РКИ.

default ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ОСВІТНОЇ ГАЛУЗІ «МАТЕМАТИКА»

Владелец Число скачиваний: 72

Непомняща Галина Іванівна

Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

(Глухів, Україна)

Анотація. У статті розглянуто особливості застосування навчальної технології під час вивчення освітньої галузі «Математика» у початкових класах. Окреслено умови її використання. Зазначено ключові аспекти, з якими обов’язково має бути ознайомлений вчитель початкових класів.

Ключові слова: підготовка вчителя початкових класів, навчальна технологія, освітня галузь «Математика».

default РАЗВИТИЕ СОЦИАЛЬНО ЗНАЧИМЫХ КАЧЕСТВ У СТУДЕНТОВ СРЕДСТВАМИ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ

Владелец Число скачиваний: 72

Семенов Сергей Алекcандрович, Снесарев Сергей Александрович,

Набережночелнинский филиал Приволжского Федерального Университета,

Денисенко Юрий Прокофьевич

Набережночелнинский государственный педагогический университет,

(Набережные Челны, Россия)

Аннотация. В статье рассматриваются вопросы технологии управления развитием социально значимых качеств у студентов высших учебных заведений с использованием средств физической культуры и спорта. Выявлены факторы, влияющие на развитие социально значимых качеств у студентов вузов: уровень профессиональной подготовленности преподавателей по физической культуре и спорту; наличие физкультурно- спортивного опыта; точное обоснование педагогических целей и задач по воспитанию студентов в процессе физкультурно-спортивной деятельности; учет индивидуально-психологических особенностей студентов, их личностного развития, физкультурных интересов и запросов; уровень сплоченности студенческого коллектива и тенденции его развития, конфликтность в учебной группе. Определены условия, необходимые для эффективного управления развитием социально значимых качеств у студентов вузов с использованием средств физической культуры и спорта: совершенствование подбора, обучения и расстановки преподавателей по физической культуре и спорту; стимулирование роста разностороннего физического развития студентов. Разработаны критерии оценки эффективности деятельности преподавателей по развитию социально значимых качеств у студентов вузов с использованием средств физической культуры и спорта. Установлено положительное влияние разработанной технологии управления развитием социально значимых качеств у студентов вузов с использованием средств физической культуры и спорта.

Ключевые слова: студенты, физическая культура, физкультурно- оздоровительная деятельность, функциональное состояние, социально значимые качества, управление, технология.

default СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Владелец Число скачиваний: 76

Ткаченко Наталія

Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

(Глухів, Україна)

Анотація. У статті обґрунтовано актуальність формування професійного іміджу вчителя іноземних мов в умовах соціальної трансформації. Встановлено стан дослідженості проблеми професійного іміджу в сучасній науці. З’ясовано сутність, особливості та структуру професійного іміджу майбутнього вчителя іноземних мов.

Ключові слова: імідж, професійний імідж, вчитель іноземних мов.

default ВОЗМОЖНОСТИ УПРАВЛЕНИЯ РАБОЧИМ ВРЕМЕНЕМ ПЕДАГОГА В СОВРЕМЕННЫХ РЕАЛИЯХ С УЧЕТОМ ТРЕБОВАНИЙ ТРУДОВОГО КОДЕКСА РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН

Владелец Число скачиваний: 75

Токбергенова Зауре, Соколова Маргарита

Центрально-Казахстанская Академия

(Караганда, Казахстан)

Аннотация. В предлагаемой статье предлагается одно из возможных разрешений противоречия между реально затрачиваемым рабочим временем педагога и требованием Трудового кодекса Казахстана

Ключевые слова: трудовой договор, недельная учебная нагрузка, тайм-менеджмент, трудовое законодательство

default ДІЯЛЬНІСНИЙ КОМПОНЕНТ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ВНЗ

Владелец Число скачиваний: 71

Шумський Олександр Леонідович

Запорізький національний університет

(Запоріжжя, Україна)

Аннотация. В работе определена структура деятельностного компонента иноязычной подготовки студентов ВУЗов. Охарактеризованы еѐ коммуникативная, социальная и прагматическая составляющие. Очерчены основные стратегии и тактики построения эффективной коммуникации.

Ключевые слова: иноязычная подготовка, компетентность, коммуникативные умения, речевое поведение.

default ДОМАШНЕЕ ЧТЕНИЕ КАК ОДИН ИЗ АСПЕКТОВ ЯЗЫКОВОЙ ПОДГОТОВКИ СТАРШЕКЛАССНИКОВ

Владелец Число скачиваний: 73

Култанова Жанара Мерекеевна, Литвин Алина Ивановна

Карагандинский государственный университет им. Е.А. Букетова

(Караганда, Казахстан)

Аннотация. Статья рассматривает содержание понятия «домашнее чтение». Задания для домашнего чтения рассматриваются как средство формирования основных навыков различных видов речевой деятельности, как компонент процесса обучения. Рассматриваются этапы работы над домашним чтением и способы организации работы с текстом на уроках английского язык

Ключевые слова: речевые навыки, предтекстовая работа, анализ текста, творческие задания, персонаж.

default КОМУНІКАТИВНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ АНГЛОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Владелец Число скачиваний: 79

Пінчук Ірина Олександрівна

Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

(Глухів, Україна)

У статті розкриваються особливості процесу формування іншомовного діалогічного мовлення учнів початкових класів засобом комунікативних ігор. Автор пропонує приклади англомовних комунікативних ігор для учнів 4 класу. У статті розглянуто правила роботи з названими іграми за комунікативною спрямованістю.

Ключові слова: комунікативний підхід, англомовне діалогічне мовлення, формування вмінь діалогічного мовлення, учні початкових класів, комунікативна гра.

default МОТИВАЦІЯ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ

Владелец Число скачиваний: 74

Ярмак Тетяна Василівна, Сук Олена Євгеніївна

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

(Харків, Україна)

Анотація: Розглянуто основні засоби підвищенні учбової мотивації в дистанційному курсі на прикладі використання моделі Дж. Келлера. Розгллянуті інші засоби мотивації студентів в дистанційному курсі. Наголошено на необхідності врахування можливостей інтернет-технологій в вирішенні проблем мотивації. Означена мотивуюча роль тьютора в курсі.

Ключові слова: дистанційна освіта, мотивація, модель Дж. Келлера, увага, значимість, впевненість, задоволенність, система мотивації студента, тьютор.

default МУЛЬТИДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК УСВІДОМЛЕНА НЕОБХІДНІСТЬ

Владелец Число скачиваний: 74

Нікіфорова Світлана Миколаївна

Харківський національний університет будівництва та архітектури (Харків, Україна)

(на прикладі навчання майбутніх інженерів-будівельників)

Aнотація. У статті на основі зіставлення компетенцій випускників вищих навчальних закладів та очікувань потенційних роботодавців, робиться висновок про необхідність розробки і впровадження нових освітніх моделей для підготовки студентів - майбутніх інженерів-будівельників, що сприяють формуванню фахівців з інноваційним типом мислення. Підкреслюється особлива роль методів інтеграції навчальних дисциплін у формуванні актуальних навчальних планів і підвищення гнучкості самої освітньої моделі. На основі аналізу існуючих методів інтеграції навчальних дисциплін, обґрунтовується використання мультидисциплінарного підходу в навчанні студентів.

Ключові слова: мультидисциплінарний підхід, сучасний інжиніринг, компетенції, компетентнісний підхід, мультидисциплінарні команди.

default ОСОБЕННОСТИ ПРОЕКТИРОВАНИЯ ПАРЦИАЛЬНОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ

Владелец Число скачиваний: 75

Тавстуха Ольга Григорьевна, Муратова Анжелика Артуровна

ФГБОУ ВО «Оренбургский государственный педагогический университет»

(Оренбург, Россия)

Аннотация. В статье авторы рассматривают парциальную образовательную программу как авторский продукт педагога дошкольного образования. Парциальная образовательная программа дошкольного образования предлагается в качестве средства наполнения части образовательной программы дошкольного образования, формируемой участниками образовательных отношений.

Ключевые слова: образовательная программа дошкольного образования, парциальная образовательная программа.

default ПИТАННЯ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ ДО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДОРОБКУ СОФІЇ РУСОВОЇ

Владелец Число скачиваний: 71

Тітаренко Світлана Анатоліївна, Бокова Катерина Володимирівна

Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка

(Глухів, Україна)

Анотація. У статті здійснено аналіз педагогічної спадщини С. Русової з проблеми гендерного виховання дітей. Висвітлено питання спільного навчання хлопців та дівчат й умови ефективної реалізації коедукації. Акцентовано увагу на ролі матері у вихованні дітей. Визначено значення трудового виховання у розвитку дитини.

Ключові слова: гендер, гендерне виховання, спільне навчання хлопців і дівчат, роль матері, трудове виховання.

default ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗА РЕАЛІЗАЦІЇ АДАПТИВНОЇ МОДЕЛІ НАВЧАННЯ

Владелец Число скачиваний: 70

Добровольська Анна Михайлівна

ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

(Івано-Франківськ, Україна)

Акцентовано увагу на особистісно зорієнтованому підході, який забезпечує перехід від інформативної моделі навчання майбутніх лікарів і провізорів дисциплінам природничо-наукової підготовки (ДПНП) до розвивальної. У межах особистісно зорієнтованої і варіативної концепцій розроблено адаптивну модель навчання цим дисциплінам, яка в Івано- Франківському національному медичному університеті реалізується в процесі формування інформаційно-технологічної компетентності (ІТ- компетентності) майбутніх лікарів і провізорів з урахуванням компетентнісного підходу. З’ясовано мету реалізації розробленої адаптивної моделі під час навчання ДПНП і формування ІТ-компетентності майбутніх фахівців. Встановлено, що індивідуалізацію фахової підготовки майбутніх лікарів і провізорів у межах адаптивної моделі забезпечує принцип варіативності, котрий скерований на вибір змісту і форм навчальної діяльності. Отримано висновок, що розроблена і запроваджена адаптивна модель сприяє єдності змістовно-цільового, процесуального, методично- технологічного і практично-результативного аспектів змісту процесу навчання ДПНП і формування ІТ-компетентності майбутніх фахівців, котрий моделюється.

Ключові слова: адаптація; адаптивна модель; інновації; ІТ- компетентність; модель; особистісно зорієнтований підхід.

default СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ПРОФІЛАКТИКИ ПІДЛІТКОВОЇ ВАГІТНОСТІ

Владелец Число скачиваний: 73

Шматюк Олеся Петрівна

Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія імені Тараса Шевченка

(Кременець, Україна)

Анотація. У науковій статті розкрито тенденції ранньої вагітності, основні причини, її вплив на здоров’я і подальше життя підростаючого покоління. Визначено основні способи профілактики вагітності серед підлітків та роль соціального педагога в організації профілактичної діяльності.

Ключові слова: підліток, рання вагітність, підлітковий вік, статеве виховання, аборт.

default ТЕКСТ КАК СРЕДСТВО СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ УМЕНИЙ КОММУНИКАТИВНОГО ЧТЕНИЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Владелец Число скачиваний: 74

Култанова Жанара Мерекеевна, Серик Гаухар Багдаткызы, Тастемирова Назым Нурлановна

Карагандинский государственный университет им. Е.А. Букетова

(Караганда, Казахстан)

Аннотация. Актуальность статьи обусловлена тем, что текст играет важную роль в процессе обучения речевому общению. В статье также рассматриваются типы упражнения с текстами, которые представляют собой одно из важнейших средств получения информации из текстов.

Ключевые слова: эмоциональное звучание текста, отбор текстов, псевдотекст, формирование коммуникативной компетенции, содержание текста.

default ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Владелец Число скачиваний: 68

Шумська Ольга Олександрівна, Берулава Цира Аргуджаївна

Харківська гуманітарно-педагогічна академія

(Харків, Україна)

Аннотация. В работе обоснована необходимость усовершенствования подготовки студентов к музыкально-эстетической деятельности. Охарактеризованы составляющие указанной деятельности. Определены педагогические условия эффективности формирования готовности студентов-будущих учителей музыкального искусства к музыкально-эстетической деятельности.

Ключевые слова: готовность, музыкальное искусство, эстетическое воспитание, педагогические условия.

default ШЕТЕЛ ТІЛІН ОҚЫТУ ҮДЕРІСІНДЕ РЕФЛЕКСИВТІ ҚАБІЛЕТТЕРДІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ ЖОЛДАРЫ ПУТИ ФОРМИРОВАНИЯ РЕФЛЕКСИВНЫХ УМЕНИЙ В ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

Владелец Число скачиваний: 71

Ақатаева Балжан Қуанышқызы, Гауриева Гульжан Мухаметкалиевна

Евразийский национальный университет им Л. Н. Гумилева

(Астана, Казахстан)

В статье рассматриваются рефлексия и самооценка как важные мотивационные факторы, влияющие на самостоятельное, активное и творческое овладение иностранным языком. В статье еще рассматривается понятие рефлексивные умения педагога-психолога и процесс их формирования в период прохождения педагогической практики, проблема формирования рефлексивных умений и навыков у детей с нарушением интеллекта. В публикации раскрываются такие понятия, как «умственная отсталость» «рефлексивные умения».

Ключевые слова: иностранные языки, рефлексия, самооценка,педагогическая рефлексия.

default ШКІЛЬНЕ СОЦІОЛОГІЧНЕ АГЕНТСТВО ЯК ЛАНКА ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Владелец Число скачиваний: 76

Тимець Тетяна Борисівна

Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка

(Кременець, Україна)

Анотація. У статті розглянуто новітні підходи в соціально- педагогічній роботі з учасниками навчально-виховного процесу, проаналізовано діяльність шкільного соціологічного агентства як ланки шкільного самоврядування, виокремлено роль соціального педагога у процесі соціалізації школярів.

Ключові слова: шкільне самоврядування, шкільне соціологічне агентство (ШСА), навчально-виховний процес, медіаторство, інновація.