folder Педагогика

Документы

pdf ЖЕКЕ ИНСАНГА БАГЫТТАЛГАН ОКУТУУДА, ОКУУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫН РОЛУ Популярные

Владелец Число скачиваний: 588

Доталиев Асылбек Кобогонович

Кыргызстан, город Бишкек

Дүйнөдөгү мектептик билим берүү системасынын өнүгүүсүнүн жетектөөчү стратегиялык багыты катары инсанга багытталган билим берүү болуп саналат. Бизде да бүгүнкү күндө бул багытта мугалимдердин иш аракеттери жүргүзүлүүдө. Ири алды жеке инсанга багытталган окутууну чечмелесек сөздүктөрдө төмөндөгүдөй берилген: Жеке инсанга багытталган окутуу-билим берүү процессинде окуучуну тереңирээк тартуу, ошондой эле интерактивдүү усулдарды пайдалануу аркылуу көңүлдүн борборуна баланы коюп окутуу[1. С.,10].

pdf ИНДИВИДУАЛЬНАЯ РАБОТА ПЕДАГОГА-ПСИХОЛОГА С РОДИТЕЛЯМИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 334

Мусабекова Гульнар Тажибаевна

(Туркестан, Казахстан)

Кабекеева Кымбат

(Туркестан, Казахстан)

Индивидуальная работа с родителями и другими взрослыми членами семьи учащегося сложна и разнообразна. Индивидуальное общение, если оно продуманно построено педагогом-психологом, как правило, результативно. Преимуществом индивидуальной работы является то, что, находясь наедине с педагогом-психологом, родители откровеннее рассказывают ему о своих проблемах, затруднениях, иногда касаясь тех внутрисемейных отношений, о которых никогда бы не сказали при посторонних.

pdf ИННОВАЦИОН ЖАРАЁНДА ЎҚИТУВЧИ ФАОЛИЯТИГА ТАЪСИР КЎРСАТУВЧИ ИЧКИ ВА ТАШҚИ ОМИЛЛАР Популярные

Владелец Число скачиваний: 284

Очилов Фарход Эгамбердиевич,

Тўраев Элёр Исоқович,

Эгамбердиев Мурод Фарходович

Қарши, Ўзбекистон Республикаси

Мамлакатимизда ва дунё миқиёсида таълим сифатини оширишга қаратилган ислоҳотлар янги замонавий педагогик технологияларни ишлаб чиқиш ва уларни билим бериш жараёнларига самарали қўллашни тақозо этмоқда. Бу йўналишдаги сайи ҳаракатларнинг ўзига хос қийинчилик ва мураккабликлари шундан иборатки, ўқитувчидан даhttp://iscience.in.ua/administrator/index.php?option=com_docman&view=document&direction=asc&category=222&search_by=exact#рс жараёнини психологик қайта қуришни, унга ижодий ёндошувни талаб қилади. Устоз – муаллим, ўқитувчи ва талабанинг ўзаро ҳамкорлигини ўзида мужассам этган ижодий жараёнларга асосланган инновацион усулни ўзлаштирибгина қолмасдан, бу жараёнда иштирок этиши ва уни бошқариши лозим[1].

pdf К ВОПРОСУ ИЗУЧЕНИЯ ГРАММАТИКИ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ Популярные

Владелец Число скачиваний: 285

Жураева Мадина,(ДЖГПИ)

Жураева Мафтуна.(JizzaxVXTXQTMOI)

Джизак, Узбекистан.

Методика преподавания иностранных языков является одним из важнейших прикладных аспектов лингвистики, ставшая сегодня полигоном для теоретических исследований и практических приложений. Факторов, определяющих динамику развития доминирующих методов преподавания иностранных языков, немало. Их можно разделить на объективным и субъективным факторам. К объективным факторам относятся политические, научные, культурные, социальные и т. п. Субъективным фактором можно назвать симпатию со стороны как обучаемых, так и обучающих к практике преподавания, к соответствующему методу, отражением которого является учебник иностранного языка. Уровень развития идей смежных наук — педагогики, психологии и, особенно, лингвистики — имеет решающее влияние на разработку методических концепций.

pdf К ВОПРОСУ О ГАРМОНИЧЕСКОМ РАЗВИТИИ УЧАЩИХСЯ Популярные

Владелец Число скачиваний: 278

Мухаммадиев П.Х., Мухаммадиева С.В.,

Пардаева К.У., Уралова О.Р. (ДжГПИ, Узбекистан)

Процесс образования – воспитания - сложный динамический процесс, преобразующийся в соответствии с уровнем развития общества. По этой причине и проблема воспитания, и процесс воспитания в любом обществе были и остаются всегда актуальными. В то же время в нашей республике воспитание гармонической личности является вопросом государственного значения, основная цель воспитания - это воспитание всесторонне развитой, свободомыслящей с примерным поведением, обладающей всеми нравственными качествами гармонической личности.

pdf КАСБ -ҲУНАР КОЛЛЕЖЛАРИДА КАСБИЙ ФАНЛАРНИ ЎҚИТИШДА ФАНЛАРАРО АЛОҚАДОРЛИКНИ АМАЛГА ОШИРИШ ЙЎЛЛАРИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 312

Алиқулов Салоҳиддин Турдимуродович,

Шакарбоева Шаҳноза Абдуҳакимовна,

Турганов Ёдгор Исматович,

Ахмедова Шоҳида

(Жиззах, Ўзбекистон)

Бугунги умумий ўрта таълим ва касб-ҳунар таълими ўқув дастурлари маълум маънода объектларни, табиат, жамият ва ишлаб чиқаришдаги жараён ва ҳодисаларни ўрганишга тизимли ёндашувни ўзида акс эттиради. Аммо, бугунги билимларни тақсимлашнинг фанлар тамойили ўқув предметларидаги мураккаблашган чегарани бузмасдан туриб таълимга тизимли ёндашувни тўлиқ жорий этишга имкон бермайди. Шунинг учун ҳам бугунги кунда таълимда фанлараро алоқадорлик тамойили зарур ҳисобланади. Чунки, унинг ёрдамида фанлар тизимидаги сочилган билимларни амалиётга, меҳнат фаолиятига ва кишилик ҳаётига комплекс ҳолда қўллаш учун уларни синтезлаб ўрганиш муаммосини ҳал этилади.

pdf КАСБ ТАЪЛИМИ ЎҚИТУВЧИЛАРИДА КОМПЕТЕНТЛИКНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ЗАМОНАВИЙ АХБОРОТ КОММУНИКАЦИЯ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ Популярные

Владелец Число скачиваний: 281

Эркин Имамназаров

Наманганский инженерно-педагогический институт

Муножот Жураева

Наманганский юридический колледж

Узбекистан, город Наманаган

Бугунги кунда давлат ва жамият қурилиши тизимига замонавий ахборот-коммуникация технологияларини янада кенг жорий этиш устувор вазифалардан саналади. Бинобарин, мамлакатимизда Президентимиз раҳнамолигида мазкур йўналишга алоҳида эътибор қаратиб келинмоқда. Тегишли қонунчилик базасининг яратилгани бу борадаги самарадорликни изчил ошириб боришга асос бўлмоқда. Хусусан, “Ахборотлаштириш тўғрисида”ги Қонуннинг аҳамияти ниҳоятда каттадир. Зотан, у жамиятнинг барча тармоқлари, шу жумладан, таълим жараёнларига ҳам замонавий ахборот-коммуникация технологияларини кенг татбиқ қилишда алоҳида ўрин тутади.

pdf КАСБ ҲУНАР ТАЪЛИМИ МУАССАСАЛАРИНИ МАЛАКАЛИ ПЕДАГОГ КАДРЛАР БИЛАН ТАЪМИНЛАШДА ПЕДАГОГИК АМАЛИЁТЛАРНИНГ ЎРНИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 270

Эркин Имамназаров- старщий преподаватель

Даврон Шокиров- ассистент

Наманганский инженерно-педагогический институт

Узбекистан, город Наманаган

Таълим самарадорлиги педагог ва талаба ўқувчининг фаоллигига, таълим воситаларининг мавжудлигига, таълим жараёнини ташкилий, илмий мукаммаллигига, жамиятда илмли кишиларга бўлган эҳтиёжларга ва бошқа ҳали аниқланмаган кўпгина омилларга боғлиқ.

pdf КИЧИК МАКТАБ ЁШИДАГИ ЎҚУВЧИЛАРДА МЕҲНАТГА ИЖОБИЙ МУНОСАБАТНИ ШАКЛЛАНТИРИШ УСУЛЛАРИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 282

Юлдашев Шерйигит Эргашевич,

Примов Шерзод Кувандикович

(ДЖГПИ, Узбекистан)

Мустақил Ўзбекистоннинг келажаги кўп жиҳатдан баркамол, интеллектуал салоҳиятли авлодни тарбиялашга боғлиқ. Шундай муҳим вазифани амалга ошириш учун ўз Ватанига, халқига, истиқлол ғояларига садоқатли, эркин ва мустақил фикрлайдиган ижодкор шахсни шакллантириш давлат таълим сиёсатининг устивор йўналишларидан биридир. Бу борада шаклланаётган миллий истиқлол мафкураси ёш авлодни маънавий баркамол инсон этиб тарбиялашда етакчи ва ягона ғоя бўлиб хизмат қилмоқда. Шунинг билан бирга таълим тизимидаги туб ислоҳотлар орқали шахс маънавий камолотини таъминлашда меҳнацеварлик хислатларини таркиб топтириш мазкур йўналишнинг долзарб муаммоларидан бири бўлиб, бу ҳақда Ўзбекистон Республикасининг «Таълим тўғрисида»ги Қонун ва «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»да таълим-тарбия тизимини тубдан ислоҳ қилиш, маънавий баркамол шахсни тарбиялаш давлат аҳамиятига молик муҳим вазифалардан бири эканлиги кўрсатилган.

pdf ЛЕКЦИЯ НА ТЕМУ «ЭНЕРГИЯ В ХИМИЧЕСКОМ ПРОИЗВОДСТВЕ» Популярные

Владелец Число скачиваний: 316

Жанбулатова А.Б.

Казахстан, г. Уральск

Лекция на тему: «Энергия в химическом производстве» Цель: дать представление об энергии, видах и классификации энергии, показать значение энергии в химическом производстве Методы: словесный (беседа), проблемный (построение логических схем, составление кластера и диагностической карты ) Задачи: научить обучаемых работать с книгой, выделять главное, анализировать и строить логические схемы, кластеры, диагностические карты

pdf МАСАЛА ТУЗИШ ВА ЕЧИШДА МАСАЛА ШАРТИНИНГ АҲАМИЯТИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 316

Солиев Илхомжон Собирович

(Фарғона, Ўзбекистон)

Маълумки, математика дарсларида масалалар ечиш кўникмалари ва малакаларини ошириш орқали хусусан, масалаларни турли хил усулда ечиш орқали амалга оширилади. Бунда албатта ўқитувчини иштироки жуда катта аҳамиятга эга. У масалани тез ечиш ҳамда масалани олдиндан неча ҳил усулда ечишмалакасига эга бўлиши зарур. Масала ечишда масала шартининг ҳар бир сўзига эътибор бериш жуда муҳимдир. Баъзан масалани ечиш имконияти унинг шартидаги биринчи қарашда аҳамиятсиз кўринган сўзларга боғлиқ бўлади.

pdf МАСОФАДАН ЎҚИТИШ ТИЗИМИНИНГ АСОСИЙ ТАМОЙИЛЛАРИ ВА ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 290

Суяров Акрам Мусаевич

Хайриев Элёр Ибрагимович

Cамарканд, Узбекистан

Бугунги кунда ҳар томонлама ривожланаётган жамият тараққиётини ахборот технологияларисиз тасаввур этиш қийин. Ахборот технологиялари кун сайин жадал суръатларда ривожланиб бораётганлиги сабабли ҳам улар-дан ижтимоий ҳаётнинг барча соҳасида, шу жумладантаълим тизимида фой-даланиш давримизнинг долзарб масаласи бўлиб бормоқда. Таълим муасса-саларида ҳар томонлама етук кадрлар тайёрлашдек маъсулятли вазифалар-ни амалга оширишда замонавий ахборот технологиялардан кенг ва самарали фойдаланиш зарурияти пайдо бўлмоқда. Бунга эса эса таълим муассасаларини етарли даражада замонавий техник воситалар билан таъминлаш, Internet тармоғидан фойдаланиш имкониятларини тўла яратиб бериш ҳамда замонавий ахборот технологияларини жорий этиш орқалигина самарали натижага эришиш мумкин.

pdf МАТЕМАТИКАНИ ЎҚИТИШДА ЗАМОНАВИЙ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШ МЕТОДИКАСИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 316

Солиев Илхомжон Собирович

(Фарғона, Ўзбекистон)

Ҳозирги кунда таълим жараёнида интерфаол методлар, инновацион технологиялар, педагогик ва ахборот технологияларини ўқув жараёнига қўллашга бўлган қизиқиш ва эътибор кундан-кунга ортиб бормоқда. Анъанавий таълимда талабаларда фақат тайёр билимларни эгаллашга йўналиш берилган бўлса, замонавий технологиялар эса эгалланаётган билимларни қидириб топишга мустақил ўрганиб, таҳлил қилишларига, хулосаларни ҳам ўзлари келтириб чиқаришларига ўргатади. Ўқитувчи бу жараёнда шахсни ривожланиши, шаклланиши, билим олиш ва тарбиялашга шароит яратади ва шу билан бир қаторда бошқарувчанлик функциясини бажаради.

pdf МЕСТО НАРОДНЫХ ПЕСЕН В ДУХОВНОМ ВОСПИТАНИИ УЧАЩЕЙСЯ–МОЛОДЁЖИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 294

Садыков Х.М., Садыкова Д.Р.

(ДжГПИ, Узбекистан)

Нам хорошо известно, что одним из духовных богатств любого народа является национальное музыкальное искусство и народные песни. Из них самое массовые, воспитательно – воздействующие народные песни своим идейно – художественным содержанием, особенностью выражать все грани народной жизни считаются важным средством в формировании духовно – нравственного, научно – эстетического мировоззрения молодого поколения. Как правдиво утверждает Президент нашей страны И. Каримов: «Духовность любого народа или нации невозможно представить обособленно от его истории, обычаев, традиций, жизненных ценностей. В этом отношении естественно духовное наследие, культурные достояния, древние исторические памятники служат важными факторами».

pdf МЕСТО НАРОДНЫХ ПЕСЕН В ДУХОВНОМ ВОСПИТАНИИ УЧАЩЕЙСЯ–МОЛОДЁЖИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 290

Садыков Х.М., Садыкова Д.Р.

(ДжГПИ, Узбекистан)

Нам хорошо известно, что одним из духовных богатств любого народа является национальное музыкальное искусство и народные песни. Из них самое массовые, воспитательно – воздействующие народные песни своим идейно – художественным содержанием, особенностью выражать все грани народной жизни считаются важным средством в формировании духовно – нравственного, научно – эстетического мировоззрения молодого поколения. Как правдиво утверждает Президент нашей страны И. Каримов: «Духовность любого народа или нации невозможно представить обособленно от его истории, обычаев, традиций, жизненных ценностей. В этом отношении естественно духовное наследие, культурные достояния, древние исторические памятники служат важными факторами».

pdf МОДУЛЛИ ЎҚИТИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИНГ ДОЛЗАРБЛИГИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 308

Байзакова Д.Ф., Арзикулов Отабек Али угли

Жиззах, Ўзбекистон

Ўзбекистон Республикаси инсон хукуклари ва эркинликларига риоя этилишини, жамиятнинг маънавий янгиланишини, ижтимоий йўналтирилган бозор иктисодиётини шакллантириши, жахон хамжамитига кўшилишини таъминлайдиган демократик хукукий давлат ва очик фукаролик жамияти курмокда.

pdf МОНДИАЛИЗМ ҒОЯСИ, УНИНГ ТАРИХИЙ ИЛДИЗЛАРИ ВА ҲОЗИРГИ ЗАМОН Популярные

Владелец Число скачиваний: 281

Жиззах давлат педагогика институти

ф.ф.н., доцент Жўрабек Норбеков

Сиёсатшунослик адабиётларида айнан бир мазмунга эга тушунчаларни фарқлашга интилишлар кўзга ташланади масалан , “глобализм” (инглиз)ча “The Globe” – “шар”, “ер шари” ва “ мондиализм” (французча “ Le monde”- дунё) маъноларини англатиб,мувофиқ равишда инглиз тилли ва француз тилли аудиторияларда амал қилинади. Инглиз тили кенг тарқалгани боис “глобализм” сўзи анчагина кўпроқ истеъмолда бўлса-да французлар “мондиализм” атамасини қўллашни маъқул кўрадилар.

pdf МУСИҚА МАДАНИЯТИ ДАРСЛАРИДА ЭКОЛОГИК ТАРБИЯНИНГ ЎРНИ Популярные

Владелец Число скачиваний: 293

Абдурахимов Лола Хурсанович

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, город Термез

Абдурахимова Муқаддас Лолаевна

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, город Термез

Султанова Гулчехра Озодовна

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, город Термез

Раҳимова Садоқат Қувондиқовна

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, город Термез

Мусиқа – кўнгил озиғи. У инсон қалбига сокинлик бахш этиб, танга қувват беради. Баркамол авлод тарбиясида ҳам санъатнинг, ҳусусан мусиқа санъатининг тутган ўрни беқиёсдир. Мусиқа ўз табиатига кўра жон озиғи, ҳиссий ва руҳий кечинмалар уйғотувчи, қобилият, ижод, нозик дид тарбияловчи кучли воситадир. Мусиқанинг ана шу ўткир тарбиявий кучидан фойдаланиш, санъат воситасида ўқувчи ёшларнинг нафосат дунёсини ўстириш, уларда юксак маънавий аҳлоқий сифатларни тарбиялаш вазифаси умумтаълим мактаблари зиммасига юклатилади.

pdf МУСИҚА –ЁШЛАРНИ БАДИИЙ ЭСТЕТИК ТАРБИЯЛАШ ВОСИТАСИ СИФАТИДА Популярные

Владелец Число скачиваний: 304

З.Юсупов, К.Улашев

Қарши маданият ва туризм коллежи катта ўқитувчилари (Узбекистан)

Ўзбекистон Республикасида бугунги кунда ёш авлодни ҳар томонлама камол топтириш, уларда мусиқа воситасида эстетик маданиятни шакллантириш муҳим масалалардан бири сифатида кун тартибига қўйилмоқда. Дарҳақиқат, мусиқа асарлари баркамол авлодни ҳар томонлама камолга етишида, уларни мустақил фикрлашга ўргатишда муҳим тарбия восита бўлиб хизмат қилади.

pdf МУСИҚА –ЁШЛАРНИ БАДИИЙ ЭСТЕТИК ТАРБИЯЛАШ ВОСИТАСИ СИФАТИДА Популярные

Владелец Число скачиваний: 285

З.Юсупов, К.Улашев

Қарши маданият ва туризм коллежи катта ўқитувчилари (Узбекистан)

Ўзбекистон Республикасида бугунги кунда ёш авлодни ҳар томонлама камол топтириш, уларда мусиқа воситасида эстетик маданиятни шакллантириш муҳим масалалардан бири сифатида кун тартибига қўйилмоқда. Дарҳақиқат, мусиқа асарлари баркамол авлодни ҳар томонлама камолга етишида, уларни мустақил фикрлашга ўргатишда муҳим тарбия восита бўлиб хизмат қилади.